Returer och frakt
Fri frakt – Leveranstid 1–3 veckor.
När din beställning har skickats får du ett mejl med en länk för att spåra leveransen.
Om beställningen skickas från vårt utlandslager kan du även behöva betala en importavgift. Eventuella import- och tullavgifter betalas av kunden, då detta räknas som privatimport. Hariliner kan inte kontrollera eller ta ansvar för dessa kostnader.
RETURER
Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter att du mottagit ditt paket.
Kunden står för returfrakten. Kontakta oss på harilinersvarige@gmail.com för att få returadressen.
Återbetalningar sker inom 14 dagar. Om du har betalat via Klarna kan du anmäla returen där och pausa betalningen under returprocessen.
Varor som returneras i oskadat skick återbetalas till fullt värde. Om varan har hanterats i en sådan omfattning att dess värde har minskat, kommer ett avdrag att göras från återbetalningen motsvarande den bedömda värdeminskningen.
EJ HÄMTAT PAKET
Vad händer om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet?
Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet i 7 dagar efter ankomst. Om du inte hämtar det kan det skickas tillbaka till postterminalen i Malmö, där det antingen måste skickas om eller destrueras.
Paketet kommer då att registreras som ”ej uthämtat” och vi debiterar dig en avgift på 100 SEK. Resterande ordervärde återbetalas till dig på samma sätt som du betalade vid köpet.
Om du ångrar ditt köp efter beställning måste du ta emot paketet och därefter returnera det för att undvika att det registreras som ”ej uthämtat”.